sobota, 17 października 2009

Reklama dźwignią handlu...

Nawet najlepszy produkt czy usługa musi mieć dobrą reklamę. Czemu? No bo kto się dowie o tym co robimy? Kto będzie wiedział o naszym wspaniałym, nowoczesnym produkcie? Akurat ostatnio zajmowałem się monetami. HM... do czasu bardzo opłacalne- dopóki oczywiście media nie stworzyły wirusowej reklamy która pogrążyła rynek, ale to nie tylko przez media, NBP miała także swój nieskromny wkład. Otóż pamiętać trzeba że jak znajdzie się niszę- trzeba ją wykorzystać w 101% i walczyć o klienta. Chodziłem i załatwiałem monety, kolekcjonerskie, różne- srebrne i złote, nawet GN. No i się kręciło mimo paru wad interesu. Każdy pomysł tudzież biznes upadnie gdy wejdą do niego bądź zainteresują się nim nieodpowiednie osoby. Bo tak jest i już. Zaden rynek nie wytrzyma zbyt wielu "dojców" którzy chcą brac a nie dawać. Bo kryzys czemu jest? bo każdy chciał brac, nie dawać. Tak jest w każdej dziedzinie- Miłość, szkoła, przyjaźń, praca, pieniądze, biznes. Jak to się dzieję? No normalne- żeby ktoś chciał wziąć coś z czegoś trzeba wsadzić, i to nie tylko kase. Tez uczucia, miłość, chęci do pracy, i samą prace. Podajmy przykład tego że upowszechnienie niektórych produktów lub żeczy zawsze kończy się źle (teoria która mówi by duży rynek był dla ograniczonej ilości osób) Monety- NBP wybija ich coraz więcej, jest więcej "inwestorów", media piszą, mówią lub po prostu krzyczą o wielkiej kasie, o tym że da się zarobić- i wszyscy idą... Pamiętajcie- Gdy o czymś informują media- krzyczą o niemożliwych zyskach- to znak że ten kto miał zarobić- zarobił już...
Złoto? no dobra jest kryzys. Złoto umacnia się gdy dolar słabnie i odwrotnie. Ale to już było, to tylko surowiec. Już o nim dudni. A to nie rokuje najlepiej. To padnie- kwestia czasu
Życie na kredyt- padło w USA, poszło na cały świat. Kult kredytów był taki że każdy chciał więcej za taką samą pracę lub jeszcze mniejszą- tak się nie da. No i jest Kryzys.
Jest jeszcze wiele przykładów nie będe wymieniał w nieskończonych. Tylko zdrowy rozsądek. Tylko własnemyślenie. Doradcy finansowi nie są wrózkami- więdzą tyle co my- mimo studiów jakie skończyli i doświadczenia. Nikt nie jest takim geniuszem by trafnie w 100% przewidzieć rynek. Jeśli macie coś fajnego do zrobienia- pomysł na siebie, na biznes- i nie dudni jescze o nim w mediach- zróbcie analize rynku i działajcie- na pewno się opłaci.
Zbyt wielu ludzi w biznesie to problem. Idźcie pod proąd, róbcie coś fajnego. Zarabiajcie na tym. Ale nigdy nie bądźcie zbyt chciwi i myślcie głową na karku, (a nie tą dolną w przypadku facetów).
Dlatego Reklama, media itp. to tylko dodatek choć ważny to nie najważniejszy ponieważ on nie przewidzi zachowania rynku. A to jest psychologia. Reklamy kłamią, marketing jest obłudny- on ma was skłonić do kupna- nie ważne jak, nie ważne za ile- ma to zorbić za wszelką cenę.
Na koniec napisze jedną jedyną formułę która ma zastosowanie w wielu stronach życia- Zasada Popytu i Podaży. Popyt rodzi Podaż. I to jest prawdą. I nigdy to się nie zmieni.
Reklama nie mówi nam prawdy, za to myślenie nie boli, szczególnie gdy włąśnie nasz kryzys jest przez bezmyślność. A jego można było uniknąc- także kryzysu.

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny blog. Czekam na nowe wpisy.

    PS. Będę się czepiał choć sam nie jestem mistrzem ortografii. Popraw te "żeczy", bo strasznie w oczy kuje.

    OdpowiedzUsuń